fbpx

Selskabsadministration – Forvalter af Alternative Investeringsfonde (FAIF) med tilladelse

Derfor skal du vælge os som administrator

Som Forvalter af Alternative Investeringsfonde med tilladelse fra Finanstilsynet, tilbyder Laros at varetage administrationen af ejendomsselskaber og tilhørende holdingselskaber (Alternative Investeringsfonde – AIF). Det betyder, at vi arbejder under samme lovgivningsmæssige rammer som finansielle virksomheder med alle forpligtelser og kontrolforanstaltninger, det indebærer. Det sikrer gennemsigtighed for AIF’ens bestyrelsen og dens investorer, og det styrker investorbeskyttelsen.

Hos Laros forvalter vi investeringer, ejendomme og fonde med professionalisme, gennemsigtighed og sund fornuft. Vi tror på åbenhed og dialog – både i samarbejdet med bestyrelser og i kommunikationen med investorer.

Vi tør endda godt kalde den for markedets bedste løsning, blandt andet fordi:


Vores kunder får en fast kontaktperson, der har det fulde overblik over kundens selskaber og ejendomme, inklusive bogholderi, regnskab og ejere. Det gavner vores kunder når både ejendoms- og selskabsadministration varetages i samme hus. Læs mere om vores ejendomsadministration her.


Vi har investeret meget i den nyeste it, så vores interne processer er så automatiserede og fejlfri som muligt.


Gennemsigtige rapporteringsløsninger til bestyrelse og investorer.

Eksempler på ydelser, der er omfattet af selskabsadministrationen

Vi varetager gerne de administrative opgaver der relatere sig til driften af et AIF-selskab. Det drejer sig oftest om:

  • Daglig selskabsledelse og domiciladresse
  • Kontakt til selskabets interessenter, herunder ejerkreds, Erhvervsstyrelsen, SKAT mv.
  • Fremsendelse af regnskab og øvrige investororienteringer
  • Betaling af løbende fakturaer og bogføring i henhold til gældende regnskabs- og bogføringslovgivning
  • Udarbejdelse af årligt drifts-, balance- og likviditetsbudget
  • Løbende budgetopfølgning
  • Indkaldelse til, og afholdelse af, bestyrelsesmøder og generalforsamling, deltagelse i disse som dirigent og referent
  • Øvrige administrationsopgaver forbundet med selskabet, herunder eventuel oprydning

Oversigten er langtfra udtømmende, og der vil i mange tilfælde være behov for at skræddersy en løsning til kundens specifikke behov. Vi er sikre på, at vi finder en god løsning til alles behov.

Hvad indebærer FAIF-tilladelsen?

Med tilladelsen følger en række centrale krav og kontroller, som Laros opfylder, herunder:

  • Et solidt kapitalgrundlag og robuste organisatoriske rammer

  • En uafhængig compliance- og risikostyringsfunktion

  • Fit & Proper-vurdering af vores bestyrelse og direktion, som er godkendt af Finanstilsynet

  • Strenge krav til it-sikkerhed, rapportering og intern kontrol

Man kan se mere i Finanstilsynets register her.

Alle fonde under FAIF-forvaltning hos Laros er tilknyttet en uafhængig depositar, der er godkendt af Finanstilsynet. Depositarens opgaver omfatter bl.a.:

  • Overvågning af pengestrømme

  • Verificering og registrering af ejerskab af aktiverne

  • Tilsyn med, at kapitalforhøjelser, værdiansættelser og investeringstransaktioner sker i overensstemmelse med lovgivning og vedtægter

Det betyder, at du som investor får et ekstra lag af sikkerhed og uafhængig kontrol.


Ved Laros administrerer vi i dag en lang række udlejningsejendomme og porteføljer af udlejningsejendomme. Ejendommene omfatter både bolig og erhverv, og spænder fra helt små byejendomme til meget store boligkomplekser og erhvervsejendomme.

Vi har, med vores mangeårige kendskab til branchen, et solidt grundlag for administrationen bl.a. via veludviklede og velafprøvede arbejdsprocesser og erfarne medarbejdere, som i det daglige benytter den nyeste IT til at løse opgaverne så effektivt og professionelt som muligt.

Målsætningerne nås bedst, når de er afstemt med vores omverden.

Kontakt Laros og få et tilbud nu!